Αυτό το άρθρο είναι 106 μηνών

Το αρκαδικό μέλι των θεών που γλύκανε το Harrods

Η εταιρεία VASILIKI άνοιξε για το μοναδικό ελληνικό ΠΟΠ μέλι την αγορά της Κορέας
02/02/2016
6' διάβασμα
to-arkadiko-meli-ton-theon-pou-glykane-to-harrods-14988

Kάθε χρόνο τα Harrods, το μεγαλύτερο και παλιότερο πολυκατάστημα του πλανήτη, ετοιμάζουν τα «Christmas Hampers». Πανάκριβα καλάθια, που συνθέτουν ειδικές ομάδες, περιλαμβάνουν μερικά από τα πιο γκουρμέ προϊόντα του πλανήτη και τραβούν πάνω τους τα φώτα της διεθνούς δημοσιότητας.

Για το 2016, η «Μέκκα» του λιανεμπορίου ευχήθηκε «καλή χρονιά» με hampers, τα οποία περιείχαν, για πρώτη φορά, δύο συσκευασίες ενός ελληνικού μελιού, του MELITHEON: το μέλι Ελάτης Μαινάλου Βανίλια, το μόνο ελληνικό ΠΟΠ μέλι, που συλλέγεται αποκλειστικά στο Όρος Μαίναλο, και το θυμαρίσιο μέλι, ένα… θεϊκό προϊόν της αρκαδικής γης.

Τη διαδρομή του MELITHEON (Μέλι των Θεών), από την Αρκαδία μέχρι τα Harrods και άλλους «ναούς» των delicatessen ανά τον κόσμο, χαράζει, από το 2011, η εταιρεία VASILIKI. Η επιχείρηση, με έδρα την Πουλίθρα Αρκαδίας, έχοντας ως συνεργάτες εδώ και χρόνια τους μελισσοκόμους, που συλλέγουν το πολύτιμο προϊόν, τυποποιεί, κάτω από τις πιο αυστηρές συνθήκες, το μέλι πριν αυτό πάρει τον δρόμο για τις πιο απαιτητικές αγορές του κόσμου.

Το MELITHEON, μάλιστα, έχει γλυκάνει τόσο τη «ναυαρχίδα του παγκόσμιου shopping», τα Harrods, που, προ ημερών, μέσα από τον επίσημο λογαριασμό της στο twitter, «τιτίβισε» για τη «γλυκιά γεύση της Ελλάδας», ανεβάζοντας φωτογραφία του πρεσβευτή της χώρας μας στα ράφια της, του MELITHEON. Εξεπλάγησαν, έτσι, ευχάριστα για την επιβράβευση και τη διαρκή ψήφο εμπιστοσύνης ακόμη και οι ίδιοι οι δημιουργοί της VASILIKI, που ανέλαβαν να πάρουν στα χέρια τους ένα εξαιρετικό μέλι της ελληνικής γης και να το εξελίξουν σε ένα διεθνώς ανταγωνιστικό προϊόν.

Εν αρχή ην…

Το επιχειρηματικό νήμα της VASILIKI άρχισε να ξετυλίγεται στις αίθουσες του πρωινού του ξενοδοχείου «Βυζαντινόν», το οποίο ανήκει στην οικογένεια Κριτσιδήμα, με μακρά παράδοση στο μέλι. Η οικογενειακή ξενοδοχειακή επιχείρηση, που «έτρεχε» ως παράλληλη ενασχόληση με την παραγωγή μελιού, έγινε το εφαλτήριο για την εξέλιξη του αρκαδικού προϊόντος σε ένα από τα πιο supreme quality ελληνικά αγαθά.

Το αρκαδικό μέλι των θεών που γλύκανε το Harrods Η αποδοχή του μελιού από τους πιστούς πελάτες τους ξενοδοχείου και η mouth to mouth διαφήμιση στις χώρες προέλευσής τους ήταν η θεμέλια λίθος στην οποία άρχισε να οικοδομείται το brand MELITHEON.

Ιθύνων νους ο Χρίστος Κριτδιδήμας, ιδιοκτήτης της VASILIKI και εμπνευστής του brand, ο οποίος επιβεβαίωσε στην πράξη την άποψη ότι πίσω από κάθε ιστορία επιτυχίας, βρίσκεται κάποιος που πήρε κάποια στιγμή μια θαρραλέα απόφαση. Αυτό έκανε ο ίδιος, εγκαταλείποντας μια καριέρα υψηλών προσδοκιών στον κλάδο των πωλήσεων, με 20ετή θητεία σε σειρά πολυεθνικών, για να αναλάβει να δώσει σε μια από τις καλύτερες ποικιλίες του ελληνικού μελιού την προστιθέμενη αξία που της αναλογεί.

Η πορεία του «θησαυρού» της Αρκαδίας προς τις διεθνείς αγορές, πάντως, ούτε εύκολη ήταν ούτε ανθόσπαρτη. «Δεν αρκεί να έχεις ένα τέλειο χαρμάνι από τις καλύτερες ποικιλίες ελληνικού μελιού. Δεν αρκεί να συνεργάζεσαι στενά με τους παραγωγούς για τη βελτίωση των μέσων και διαδικασιών παραγωγής. Δεν αρκεί καν να έχεις εμπειρία για το πώς λειτουργεί το packaging, το branding και το marketing. Απαιτείται μεθοδική προετοιμασία ετών και συνεχείς εξετάσεις, για να περάσεις την πόρτα αγορών όπως αυτή του Harrods και να παραμείνεις ψηλά στις προθήκες της» σημειώνει ο κ. Κριτσιδήμας.

Πάντως, παρά τις δυσκολίες, ο άνθρωπος που έκανε πράξη το όραμά του να δώσει ένα luxyry concept στο μέλι της Αρκαδίας ώστε να καλύψει ένα πιο hi end κοινό, δεν έχει ούτε στιγμή μετανιώσει για την απόφασή του να εγκαταλείψει την πολυεθνική καριέρα. Και ας νιώθει συχνά –όπως λέει- ο ίδιος και η VASILIKI «ως μοναχικοί σταυροφόροι, που εξ ιδίων αγωνίζονται να αποκαταστήσουν το brand της χώρας στο εξωτερικό, χωρίς καμία απολύτως στήριξη από το ίδιο το Κράτος».

Είσοδος στην Κορέα

Το αρκαδικό μέλι των θεών που γλύκανε το Harrods Σήμερα, μεσούσης της πιο σκληρής οικονομικής κρίσης στη νεότερη ιστορία της χώρας, η VASILIKI ανοίγει νέους ορίζοντες εξωστρέφειας. Όπως τονίζει στην «ΥΧ» ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από το success story του MELITHEON, Χρήστος Κριτσιδήμας, η εταιρεία διαπραγματεύεται με πολυκατάστημα –αντίστοιχου βεληνεκούς με το Harrods- στο Παρίσι, ώστε να τοποθετήσει το ελληνικό μέλι στα ράφια της.

Προ ολίγων μηνών δε, το MELITHEON έγινε ένα από τα τρία ευρωπαϊκά μέλια (σ.σ. τα δύο είναι ελληνικά) που «πάτησαν», για πρώτη φορά, την εξαιρετικά απαιτητική και πολλά υποσχόμενη αγορά της Κορέας. Ταυτόχρονα, η VASILIKI βρίσκεται σε επαφές με μεγάλο διανομέα των ΗΠΑ, ώστε να επεκτείνει την παρουσία της και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ειδική βαρύτητα στον σχεδιασμό της επιχείρησης, σύμφωνα με τον κ. Κριτσιδήμα, έχει η αγορά της Σαουδικής Αραβίας και ευρύτερα της Μέσης Ανατολής.

Ήδη το MELITHEON δηλώνει, σήμερα, δυναμικό παρών εκτός συνόρων, έχοντας τοποθετηθεί στις βιτρίνες delicatessen και πολυκαταστημάτων σε μια σειρά από αγορές, από τη Βρετανία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, την Αυστρία και την Ολλανδία, μέχρι τη μακρινή Αυστραλία.

Νατάσα Φραγκούλη

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ: