Αυτό το άρθρο είναι 78 μηνών

6 καινοτόμα επιχειρηματικά σχέδια από φοιτητές που αλλάζουν το τοπίο της αγροδιατροφής

25/05/2018
7' διάβασμα
6-kainotoma-epicheirimatika-schedia-apo-foitites-pou-allazoun-to-topio-tis-agrodiatrofis-125093
Καινοτόμα επιχειρηματικά σχέδια από φοιτητές αλλάζουν το τοπίο της αγροδιατροφής

Aποτελούν τη νέα γενιά επιστημόνων που έχει αρχίσει ήδη να δουλεύει για την ανάπτυξη του αγροδιατροφικού τομέα μέσω της καινοτομίας. Ο λόγος για νέους φοιτητές του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που συμμετείχαν στον 1ο Διαγωνισμό Επιχειρηματικής ιδέας, που διοργάνωσε το Γραφείο Καινοτομίας, Επιχειρηματικότητας & Μεταφοράς Τεχνολογίας (InnovInAgri) του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι φοιτητές, κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, δημιούργησαν συγκεκριμένα επιχειρηματικά σχέδια Επιχειρήσεων Τροφίμων και Γεωργίας.

Τα καινοτόμα σχέδιά τους αφορούν:

  • τον κλάδο των ζωοτροφών και τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας δημοπρασιών ζωοτροφών
  • την αξιοποίηση παραπροϊόντων βιομηχανιών και καρπών β’ διαλογής από την ελληνική γη, με σκοπό την παρασκευή βιολειτουργικών αλεύρων
  • τον συνδυασμό αποξηραμένων φύλλων ελιάς με βιολογικά ελληνικά βότανα
  • την παρακολούθηση της αλλοίωσης των ευπαθών προϊόντων με την παραγωγή έξυπνων ετικετών τύπου ΤΤΙ
  • την παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής και εκπαίδευσης σε επαγγελματίες και μη μέσω online υπηρεσίας
  • καθώς και την αξιοποίηση των υποπροϊόντων ψαριών ιχθυοκαλλιέργειας, με σκοπό τη δημιουργία προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας
Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Δημοπρασιών Ζωοτροφών

Η NUTRECO φιλοδοξεί να εισαγάγει καινοτόμες και σύγχρονες υπηρεσίες στην Αγορά Ζωοτροφών προς όφελος των συμμετεχόντων σε αυτήν και η διαδικασία να γίνεται με τρόπο διαφανή, αξιόπιστο και αποτελεσματικό. Στόχος της είναι να πραγματοποιούνται αγοραπωλησίες διαφόρων τύπων ζωοτροφών, μέσω ενός αξιόπιστου μηχανισμού αποκάλυψης τιμής των προϊόντων αυτών, που θα πλαισιώνεται με τις απαραίτητες διαδικασίες εγγυοδοσίας. Αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας θα αποτελέσει η δημιουργία δομών ασφάλειας και τυποποίησης, κάλυψη της ζήτησης της αγοράς και τελικά η μείωση του κόστους αγοράς των ζωοτροφών.

Διαβάστε σχετικά: Δημοπρασία ζωοτροφών για τη μείωση του κόστους αγοράς

Η ομάδα: Ελ Μοάζεν Ναντίμ, Πέτροβας Ιωάννης, Ρηγούτσος Μάριος, Σακελλαρίδης Αναστάσιος, Τσάγκαρης Μιχαήλ

Αξιοποίηση παραπροϊόντων βιομηχανιών και καρπών B’ διαλογής από την ελληνική γη με σκοπό την παρασκευή βιολειτουργικών αλεύρων

ΈλληνFood: Η επιχείρηση αξιοποιεί τα στέμφυλα (σταφύλια μετά την οινοποίηση) και τα κελυφωτά φιστίκια (Β’ διαλογής: ελλιποβαρή ή με αποχρωματισμένη ψίχα) στοχεύοντας στην παραγωγή βιολειτουργικών gluten-free αλεύρων, στη μείωση επιβάρυνσης του περιβάλλοντος και στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας. Κύρια επιδίωξη είναι η συνεργασία με καταστήματα delicatessen, super market και αρτοποιία.

Διαβάστε σχετικά: Νεανική καινοτομία: Άλευρα από φιστίκι Αιγίνης και σταφύλια

Η ομάδα: Αγαλόπουλος Νικόλας, Βαλάση Λυδία, Ξαγοράρης Μαρίνος

Οργανικό τσάι με φύλλα ελιάς & ελληνικά βιολογικά βότανα σε κάψουλες συμβατές με μηχανές Nespresso

Η O|H| LIVE πρωτοπορεί & καινοτομεί  συνδυάζοντας αποξηραμένα φύλλα ελιάς με βιολογικά ελληνικά βότανα.  Πρόκειται για μια ολοκληρωτική εμπειρία ‘’ευ ζην’’ που ισορροπεί το σώμα αλλά και το πνεύμα συνδυάζοντας γεύσεις & ιδιότητες που χαρίζουν υγεία, ευεξία, χαλάρωση, αποτοξίνωση και αναζωογόνηση.

Eros & Psychi, Gaia, Anthesis, Anamnesia, Chaos & Zoi.. Ανακαλύψτε τα!

Διαβάστε σχετικά: Η ομάδα φοιτητών που μετέτρεψε φύλλα ελιάς σε κάψουλες τσαγιού

Η ομάδα: Κάβουρας Δημήτρης, Λέκκα Έλενα, Ντούρλαρη Παρασκευή, Παπαδάκος Δημήτρης

Παραγωγή έξυπνων ετικετών τύπου TTI για την παρακολούθηση της αλλοίωσης των ευπαθών προϊόντων

Η MEATFRESH είναι μία καινοτόμος επιχείρηση που σχεδιάζει εργαλεία και λύσεις για τη βελτίωση της διαχείρισης της ψυκτικής αλυσίδας. Παρέχει χρονο-θερμοκρασιακούς ολοκληρωτές (TTI) με την μορφή αυτοκόλλητων ετικετών που τοποθετούνται εξωτερικά της συσκευασίας του κρέατος και στην ουσία «μεταφράζουν» την μικροβιακή αλλοίωσή του, λόγω της επίδρασης της θερμοκρασίας. Το χρώμα της ετικέτας μεταβάλλεται από ανοιχτό ροζ σε σκούρο ιώδες – μαύρο, πληροφορώντας τον καταναλωτή για την ποιοτική κατάσταση του τροφίμου και ειδοποιώντας τον σε περιπτώσεις που είναι ακατάλληλο για βρώση. Έτσι, εξασφαλίζουμε την ασφάλεια του τροφίμου που αγοράζει ο  καταναλωτής.

ΔΙαβάστε σχετικά: Έξυπνες ετικέτες μεταφράζουν την αλλοίωση του τροφίμου

Η ομάδα: Αρκουμάνη Χαρίκλεια Αργυρώ, Κορρέ Μαρία, Τσίγκου Σταυρούλα

Aγροτική online υπηρεσία Συμβουλευτικής & Εκπαίδευσης

H OPTiFARM δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάπτυξη μιας καινοτόμου ηλεκτρονικής πλατφόρμας η οποία θα παρέχει εξατομικευμένες υπηρεσίες συμβουλευτικής και εκπαίδευσης σε επαγγελματίες και μη, του αγροδιατροφικού τομέα. Η πλατφόρμα θα συνδυάζει διαφορετικές βάσεις δεδομένων αγροτικού ενδιαφέροντος και με τις κατάλληλες εκπαιδευτικές υπηρεσίες, θα παρέχει υποστήριξη στην λήψη αποφάσεων του χρήστη κατά την επιλογή, εγκατάσταση και λειτουργία μιας αγροτικής ή κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης.

Η ομάδα: Αγγελοπούλου Φωτεινή, Αναστασίου Ευάγγελος, Φορτάτος Ευστάθιος

Πρώτες  Ύλες από υποπροϊόντα ψαριών

ByMar: Περιβαλλοντικά ευσυνείδητη εταιρεία που αξιοποιεί τα υποπροϊόντα ψαριών ιχθυοκαλλιέργειας με σκοπό τη δημιουργία προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας. Δραστηριοποιείται στο χώρο των πρώτων υλών για βιοτεχνίες και συνεταιρισμούς τροφίμων καθώς και χώρους μαζικής εστίασης. Συγκεκριμένα, παρασκευάζει τρία είδη πουδρών, με διαφορετικά διατροφικά χαρακτηριστικά η κάθε μία, από τα υποπροϊόντα, για χρήση ως ενισχυτικό γεύσης και διατροφικού εμπλουτισμού.

Διαβάστε σχετικά: Πούδρα ασβεστίου και πρωτεΐνης από υποπροϊόντα ιχθυηρών

Η ομάδα: Κανδυλιάρη Αικατερίνη, Μικρού Θεανώ, Σάμαρη Νικολία, Φιλίππου Κωνσταντίνα

 

Τα έξι επιχειρηματικά σχέδια παρουσιάστηκαν την Τρίτη 22 Μαΐου στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ τρία από αυτά βραβεύτηκαν ως τα καλύτερα.

Βράβευση

Την 1η θέση κατέκτησε η ομάδα της ΈλληνFood, τη 2η θέση έλαβε η ομάδα της ByMar, και την 3η θέση η ομάδα της OH LIVE. Στις νικήτριες ομάδες απονεμήθηκαν χρηματικά έπαθλα με χορηγία του Χρηματιστηρίου Αθηνών, το οποίο παρείχε υποστήριξη σε όλη τη φάση της ανάπτυξης και παρουσίασης των business plans στις ομάδες του διαγωνισμού.

Αξίζει να αναφερθεί ότι, για την εκπόνηση των επιχειρηματικών σχεδίων, οι ομάδες που διαγωνίστηκαν δέχτηκαν σημαντική βοήθεια από συμβούλους και μέντορες. Οι σύμβουλοι ήταν μέλη ΔΕΠ του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και είχαν την τεχνογνωσία να υποστηρίξουν τις ομάδες ως προς το τεχνικό μέρος του επιχειρηματικού σχεδίου και τη διαδικασία παραγωγής του προϊόντος.

Οι μέντορες ήταν στελέχη επιχειρήσεων που ανέλαβαν να συμβουλεύουν τις ομάδες στα θέματα μάρκετινγκ και στη χρηματοοικονομική ανάλυση και, ταυτόχρονα, να μεταφέρουν στις ομάδες την τρέχουσα τεχνογνωσία της αγοράς. Στελέχη από τις εταιρείες Grant Thornton, Apivita, Μύλους Λούλη, Hellenic Value ΑΕ Ερευνών & Συμβούλων και το Χρηματιστήριο Αθηνών στήριξαν τις ομάδες του διαγωνισμού.

Πριν από την εκδήλωση, όλες οι ομάδες του διαγωνισμού μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Χρηματιστηρίου Αθηνών, Σωκράτη Λαζαρίδη, και τον αναπληρωτή πρύτανη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Σταύρο Ζωγραφάκη, πραγματοποίησαν την έναρξη της συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών, χτυπώντας το παραδοσιακό καμπανάκι.

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ: