Ηλεκτροκίνητα τρακτέρ; Από το πετρέλαιο στο ρεύμα!
Αναγκαιότητα για τη δημιουργία αγροτικών ηλεκτροκίνητων μηχανημάτων, δηλαδή πιο καθαρής τεχνολογίας, προκύπτει από τα δεδομένα που έχει υπογράψει η χώρα μας, για τη μείωση των ρύπων, στο πλαίσιο και της συμφωνίας για την κλιματική αλλαγή.
Το θέμα αναδείχτηκε μετά από επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Α’ Πειραιά και Νήσων, Κωνσταντίνου Κατσαφάδου, ο οποίος ρώτησε τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργο Σταθάκη, για τους στόχους που έχουν τεθεί και για την ηλεκτροκίνηση. Εκείνος παραδέχτηκε ότι, ενώ έχει προχωρήσει και με το παραπάνω ο στόχος των ΑΠΕ, είμαστε πίσω στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Σύμφωνα με τις συμφωνίες που έχει υπογράψει η χώρα μας τα επόμενα χρόνια, η ηλεκτροκίνηση θα καλύπτει το 10% έως 15%. Μέχρι στιγμής, όμως, μόλις 400 οχήματα κυκλοφορούν στη χώρα, ενώ λείπουν βασικοί σταθμοί τροφοδοσίας των οχημάτων, οι οποίοι σήμερα είναι αδύνατον να καλύψουν μαζικές ανάγκες. Ήδη, σύμφωνα με άλλοτε υψηλόβαθμη πηγή, στην Αμερική υπάρχουν εταιρείες, που παράγουν οχήματα με ηλεκτροκίνηση και στα αγροτικά μηχανήματα.
Το βασικό πρόβλημα είναι ότι τα μηχανήματα αυτά είναι συχνά μεγάλου κυβισμού και χρειάζεται να βρεθεί φόρμουλα για να μην αποφορτίζονται εύκολα. Με τις ενεργειακές κοινότητες, όμως, ακόμη και οι μονάδες θα μπορούσαν στο μέλλον να μειώσουν το κόστος πετρελαίου, που είναι από τα σημαντικότερα για τον παραγωγό, και να προχωρήσουν ενδεχομένως στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, για τροφοδοσία αυτοκινήτων ή μηχανημάτων σε μονάδες.
Προς το παρόν, φαίνεται πως ήδη έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την έναρξη μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων ή μέρους αυτών, αλλά αναμένεται η τάση αυτή τα επόμενα χρόνια να γενικευτεί στην αγορά όχι μόνο για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αλλά και για μεγαλύτερα αγροτικά αυτοκίνητα ή μηχανήματα.