Αυτό το άρθρο είναι 87 μηνών

Μ. Βρετανία: Αυξάνονται οι ετικέτες μπύρας ανεξάρτητων ζυθοποιείων

Το καταναλωτικό κοινό έχει αγκαλιάσει τις craft
16/09/2017
2' διάβασμα
m-vretania-afxanontai-oi-etiketes-byras-anexartiton-zythopoieion-98521

Κατά 19% αυξήθηκε ο αριθμός των νέων καταχωρίσεων εμπορικών σημάτων μπύρας το περασμένο έτος στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η άνοδος αυτή αποδίδεται στην ανεβασμένη δημοτικότητα των craft μπυρών, που παράγονται κατά κανόνα από μικροζυθοποιεία.

Χρησιμοποιώντας στοιχεία του βρετανικού Γραφείου Πνευματικής Ιδιοκτησίας (IPO), το λονδρέζικο δικηγορικό γραφείο RPC κατέγραψε λεπτομερώς την ανοδική τάση καταχωρίσεων εμπορικών σημάτων μπύρας. Ενδεικτικά, από 968 εγγεγραμμένα εμπορικά σήματα το 2007, ο αριθμός ανήλθε σε 1.666 εγγραφές μέχρι το 2015, ενώ το 2016 έφτασε τις 1.983.

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Beverage Daily, στο παιχνίδι του λανσαρίσματος craft προϊόντων μπαίνουν τώρα και τα σούπερ μάρκετ, μαζί με τις μεγαλύτερες εταιρείες ποτών, σε μια προσπάθεια να αξιοποιήσουν τη δημοτικότητα του τομέα. Βέβαια, η εμπλοκή τους θα μπορούσε να αντιβαίνει στο ιδιότυπο «ασυμβίβαστο», που θέλει τις μπύρες craft να παράγονται από ζυθοποιεία μικρής κλίμακας, τα οποία είναι ανεξάρτητα από τις πολυεθνικές του κλάδου και είναι ικανά να δημιουργήσουν διαφοροποιημένο προϊόν με δική του ταυτότητα, που να ελκύει τον καταναλωτή. Όπως εξηγεί, όμως, το στέλεχος του RPC, Jeremy Drew, «η μπύρα craft που δημιουργούν τα σούπερ μάρκετ συνήθως προέρχεται από ανεξάρτητα ζυθοποιεία».

Οι παραπάνω τάσεις έχουν οδηγήσει σε έναν διαρκώς αυξανόμενο αριθμό νεοϊδρυθέντων ανεξάρτητων ζυθοποιείων, που φτιάχνουν τις δικές τους μπύρες craft. Πέρυσι, άνοιξαν 520 νέα ζυθοποιεία στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια αύξηση της τάξεως του 33% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όταν άνοιξαν 336 νέες μικρές επιχειρήσεις.

Όσο οι «παίκτες» πληθαίνουν, καθίσταται όλο και πιο σημαντικό οι ζυθοποιοί να προστατεύουν την πνευματική ιδιοκτησία τους. Ο Jeremy Drew προειδοποιεί ότι με την αύξηση των εμπορικών σημάτων πολλαπλασιάζονται οι πιθανότητες να προκύψουν αντιπαραθέσεις για τα πνευματικά δικαιώματα ανάμεσα σε παρεμφερείς μάρκες.

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ: