Αυτό το άρθρο είναι 81 μηνών

Αθηνά Μπέκα: Η νεαρή μαθήτρια της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής ετοιμάζεται να ανοίξει τα φτερά της

24/01/2018
4' διάβασμα
athina-beka-i-neari-mathitria-tis-amerikanikis-georgikis-scholis-etoimazetai-na-anoixei-ta-ftera-tis-112568
ΑΘΗΝΑ ΜΠΕΚΑ, ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ

Με συγκροτημένη σκέψη και σύγχρονες φιλοδοξίες, η νεαρή μαθήτρια της Γ΄ τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, Αθηνά Μπέκα, ατενίζει με αισιοδοξία το επαγγελματικό της μέλλον στον τυροκομικό κλάδο. Το γνωστικό υπόβαθρο, που της εξασφαλίζει η σχολή, της επιτρέπει να προετοιμάσει σωστά τα επόμενα βήματά της, δίνοντάς της τα κατάλληλα εφόδια, ώστε να διακριθεί και να αφήσει το στίγμα της σε έναν ανδροκρατούμενο, αλλά γεμάτο προοπτικές αγροτικό τομέα.

Μεγαλωμένη στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης, η Αθηνά απέκτησε από νωρίς παραστάσεις από το κτηνοτροφικό επάγγελμα, λόγω της ενασχόλησης του πατέρα της. «Στην αρχή, ο πατέρας μου είχε μια κτηνοτροφική μονάδα με αγελάδες. Το 2005, αποφάσισε να σταματήσει τη λειτουργία της και να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία, δηλαδή το τυροκομείο που έχουμε μέχρι σήμερα. Ξεκίνησε τα πρώτα δύο χρόνια με το αγελαδινό γάλα, ενώ στη συνέχεια στράφηκε στο βουβαλινό και επικεντρώθηκε σε αυτό. Θα ήθελα να συνεχίσω το έργο του».

Ο πατέρας της Αθηνάς ήταν απόφοιτος της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, γεγονός που έπαιξε ρόλο στην απόφασή της να φοιτήσει εκεί. Επίσης, ο αδελφός της τελείωσε πέρυσι τις σπουδές του στη σχολή και συνεχίζει στο Perrotis College. Σε αυτό το διάστημα, η ίδια έχει αποκομίσει πολύτιμες γνώσεις για το μέλλον χάρη στις προηγμένες εργαστηριακές εγκαταστάσεις και το διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών της ΑΓΣ. «Όσον αφορά τα εργαστήρια που κάνουμε, καμία άλλη σχολή δεν διαθέτει τόσο υψηλό επίπεδο. Εδώ κατάλαβα πραγματικά τι σημαίνει η επιστήμη της Τεχνολογίας Τροφίμων. Το πώς δηλαδή κάνουμε μέτρηση του ph, ογκομετρήσεις, λιποπεριεκτικότητα κ.ά. Ασφαλώς, εκτός από το πρακτικό κομμάτι, η σχολή μάς προσφέρει σημαντική βοήθεια και στο θεωρητικό, διότι τα μαθήματα είναι διαφορετικά σε σχέση με ένα συμβατικό σχολείο».

«Κόντρα στις προκαταλήψεις, οι νέοι πρέπει να στραφούν στον αγροτικό τομέα»

Αν και στην ΑΓΣ οι συνθήκες είναι ιδανικές για εκείνη, στο λιγότερο αγροτικό περιβάλλον της Σίνδου η Αθηνά είχε έρθει αντιμέτωπη με την προκατάληψη απέναντι στο αγροτικό επάγγελμα. «Στην ΑΓΣ, όλα τα παιδιά είναι από αγροτικές οικογένειες. Αντίθετα, την περίοδο κατά την οποία οι γονείς μου είχαν το κτηνοτροφείο, αισθανόμουν ότι οι συμμαθητές μου στο σχολείο της Σίνδου αντιμετώπιζαν κάπως περίεργα εκείνη την ενασχόληση. Πιστεύω, μάλιστα, ότι αν τους έλεγα ότι ήθελα να γίνω γεωπόνος, λόγω και του ότι είμαι κοπέλα, σίγουρα θα το έπαιρναν στραβά».

Έχοντας στη φαρέτρα της όλα τα απαραίτητα γνωστικά εφόδια, η συνειδητοποιημένη Αθηνά ήδη καταστρώνει τα σχέδιά της για το μέλλον, εστιάζοντας στον στόχο της εξωστρέφειας. «Θέλω να αναπτύξω την επιχείρηση του πατέρα μου, να βγάλω καινούργιους κωδικούς προϊόντων που, αυτήν τη στιγμή, δεν υπάρχουν, και να πραγματοποιήσω πωλήσεις στο εξωτερικό. Απώτερος στόχος μου είναι να κάνω πιο γνωστό το βουβαλινό γάλα όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες».

Σε ένα χρονικό σταυροδρόμι που η νέα γενιά των Ελλήνων βρίσκεται αντιμέτωπη με την επαγγελματική προσωρινότητα και την ανασφάλεια, ο αγροτικός τομέας δίνει απλόχερα ευκαιρίες σε όσους κατέχουν τη γνώση. Η μαθήτρια της ΑΓΣ πιστεύει ακράδαντα στο συγκεκριμένο μονοπάτι και πατά γερά τα πόδια της σε αυτό. «Στην Ελλάδα, ο αγροτικός τομέας είναι αυτός που θα αναπτύξει τη χώρα και θα σταματήσει κάποια στιγμή την κρίση. Οι νέοι πρέπει να τολμούν και να μην έχουν αναστολές για ένα επάγγελμα που παρουσιάζει προοπτικές. Θα ήθελα, τέλος, να προσθέσω, ότι εφόσον κάποιος έχει τη δυνατότητα να φοιτήσει στην ΑΓΣ, δεν θα πρέπει να χάσει αυτή την ευκαιρία, διότι θα πάρει πολλές εμπειρίες και θα τον ωριμάσει πιο γρήγορα όλη αυτή η συμβίωση. Οι σχέσεις που θα αναπτύξει εδώ θα κρατήσουν για πάντα».

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ: