Ο αραβικός κόσμος υποκλίνεται σε Μεσολόγγι – Ναυπακτία και Στυλίδα
Έντονη ήταν φέτος η ελληνική παρουσία, ιδίως από τους αγροτικούς συνεταιρισμούς Μεσολογγίου – Ναυπακτίας και Στυλίδας, στην ετήσια έκθεση τροφίμων του Ντουμπάι, Gulfood, η οποία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες στον τομέα των τροφίμων παγκοσμίως.
Ενεντήντα χιλιάδες επισκέπτες ήρθαν σε επαφή με 4.059 εκθέτες από 117 χώρες. Ανάμεσα στα περίπτερα και το ελληνικό, που προσέλκυσε το ενδιαφέρον των επισκεπτών εκτός από το ελαιόλαδο ή τις ελιές και με άλλα προϊόντα από τον Συνεταιρισμό Μαστιχοπαραγωγών Χίου, τη φέτα και τις πίκλες της εταιρείας Freshland A.E., τους χυμούς της ΕΨΑ, τις πίτες και τα γλυκά της Ροδούλας και τα ζυμαρικά της Μέλισσας Κίκιζας.
Επέκταση πελατολογίου
Για τέταρτη συνεχή χρονιά συμμετείχε στην έκθεση και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Μεσολογγίου – Ναυπακτίας, και μάλιστα με δικό του περίπτερο. Με τις ελιές καλαμών και τις πράσινες κονσερβολιές (Αμφίσσης), προσέφερε όλη την γκάμα σε μικρές και μεγάλες γυάλινες συσκευασίες και μεταλλικά δοχεία.
Τους δύο λόγους συμμετοχής του συνεταιρισμού στην έκθεση ανέλυσε ο διευθυντής του, Σαράντης Μιχαλόπουλος: «Ο πρώτος είναι διότι πρόκειται για μία παγκοσμίως αναγνωρισμένη έκθεση. Ο δεύτερος είναι ότι ο συνεταιρισμός μας έχει πια εδώ και χρόνια δημιουργήσει μία καλή πελατειακή βάση στην περιοχή την οποία επιθυμεί να διευρύνει».
Επιβεβαιώθηκε η προτίμηση των πελατών σε ποιοτικά προϊόντα και επίσης η εμπιστοσύνη στην αξιοπιστία και ποιότητα του αγροτικού συνεταιρισμού μας
Αναφέρθηκε και στη νέα γκάμα προϊόντων η οποία «προήλθε από το γεγονός ότι πολλοί τοπικοί παραγωγοί τοπικών προϊόντων εξαιρετικής ποιότητας δεν έχουν τη δυνατότητα από μόνοι τους να προβάλουν και να διαθέσουν τα προϊόντα τους στην διεθνή αγορά. Εμείς τους προσφέρουμε αυτή την δυνατότητα, στηρίζοντας έτσι τον τοπικό παραγωγό και το προϊόν του».
Ο κ. Μιχαλόπουλος στάθηκε στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον: «Ο συνεταιρισμός Μεσολογγίου – Ναυπακτίας έχει μια σταθερή ανοδική πορεία όχι τόσο σε όγκο πωλήσεων όσο κυρίως σε ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων που στοχεύουν στην αύξηση των εξαγωγών. Προωθεί τα προϊόντα που ο ίδιος συγκεντρώνει αλλά και τα προϊόντα των παραγωγών τους οποίους εκπροσωπεί. Στόχος είναι η προστιθέμενη αξία στον μόχθο των αγροτών μέσω διεύρυνσης αγορών, βελτίωσης των καλλιεργειών, της μείωσης του συνολικού κόστους της παραγωγής και μέσω εφαρμογής ιχνηλασιμότητας».
Παράλληλα, ο διευθυντής του Α.Σ. κάνει σαφές ότι οι άνθρωποί του εστιάζουν αφενός στην ποιότητα, αφετέρου στην απόλυτη εξωστρέφεια σε συνδυασμό πάντα με την καλύτερη οργάνωση. «Το θέμα της ποιότητας συναρτάται με παράγοντες όπως τα συστήματα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης και εφαρμογής ιχνηλασιμότητας, η εκπαίδευση και διάδοση πρότυπων καλλιεργητικών μεθόδων και η βελτιστοποίηση συστημάτων άρδευσης και λίπανσης και βεβαίως η εφαρμογή συστημάτων διαχείρισης σε όλες τις φάσεις παραγωγής και επεξεργασίας των προϊόντων» ανέφερε χαρακτηριστικά. Για τη συμμετοχή στην έκθεση υπογράμμισε πως «επιβεβαιώθηκε η προτίμηση των πελατών σε ποιοτικά προϊόντα και επίσης η εμπιστοσύνη στην αξιοπιστία και ποιότητα του αγροτικού συνεταιρισμού μας, πράγμα το οποίο μας κάνει αισιόδοξους ότι ο στόχος διεύρυνσης του αντικειμένου μας στις αραβικές χώρες σίγουρα θα επιτευχθεί».
Εξαγωγές σε περισσότερες από 30 χώρες
Με δικό του περίπτερο, για πρώτη όμως φορά, συμμετείχε στην Gulfood και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Στυλίδας. Το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, Θανάσης Λυρίτσης, και ο διευθυντής του Συνεταιρισμού, Χρήστος Καραδήμος, εξήγησαν στην «ΥΧ» γιατί στράφηκαν στη συγκεκριμένη έκθεση αξιοποιώντας και το πρόγραμμα των ΟΕΦ: «Η αναζήτηση νέων αγορών είναι αέναη από το Διοικητικό Συμβούλιο. Γίνεται προσπάθεια να αυξηθούν οι πωλήσεις ειδικά της μαύρης κονσερβολιάς και της ελιάς Καλαμών στις αγορές της Μέσης Ανατολής. Παραδοσιακά οι αγορές αυτές είναι καταναλώτριες τέτοιου τύπου επιτραπέζιων ελιών και ο συνεταιρισμός μας, που είναι ο μόνος που στηρίζει την παραδοσιακή φυσική μαύρη κονσερβολιά, επενδύει συνεχώς στην προσπάθεια να την κάνει ευρέως γνωστή. Σκοπός είναι να διευρύνει τη γκάμα των προϊόντων που προσφέρει, προσπαθώντας να καλύψει συνεχώς τις νέες τάσεις της αγοράς».
Χάρη στη συνέπεια και στην οικοδόμηση μακροχρόνιων συνεργασιών στο εξωτερικό, ο συνεταιρισμός προχωρά με αργά αλλά σταθερά βήματα
Παράλληλα, τα δύο στελέχη διαβεβαίωσαν ότι ο συνεταιρισμός έχει τη δυνατότητα να καλύψει την προερχόμενη από το λιανεμπόριο ζήτηση με τη δική του ετικέτα «Elisti», ελιές συσκευασμένες σε βάζα ή vacuum για το λιανεμπόριο, όπως επίσης και μεγαλύτερες για το χονδρεμπόριο. Οι ελιές, τόσο οι μαύρες όσο και οι πράσινες, προσφέρονται ολόκληρες ή εκπυρηνομένες (δηλ. χωρίς κουκούτσι) γεμιστές με αμύγδαλο, πιπεριά, πορτοκάλι, σκόρδο, λεμόνι, χαλαπένιο (πράσινη καυτερή πιπεριά).
«Είναι θετικό το γεγονός ότι ο συνεταιρισμός Στυλίδας, παρ’ όλη τη γενικότερη κρίση παρουσιάζει συνεχώς αυξητικά μεγέθη, με αποτέλεσμα τα μέλη του να απολαμβάνουν προνόμια που δεν συναντώνται συχνά σε άλλους συνεταιρισμούς» προσθέτουν και εξηγούν: «Είναι μία διαρκής προσπάθεια παρουσίας του συνεταιρισμού στις μεγαλύτερες εκθέσεις τροφίμων που γίνονται παγκοσμίως. Η συνέπεια και η οικοδόμηση μακροχρόνιων συνεργασιών στο εξωτερικό, προχωρώντας με αργά αλλά σταθερά βήματα και αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η Ε.Ε. με διάφορα προγράμματα. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ο συνεταιρισμός να εξάγει σε περισσότερες από 30 χώρες, κυρίως σε Ευρώπη και Η.Π.Α., ενώ και το προϊόν είναι προπωλημένο από την αρχή κάθε χρονιάς. Με αυτό τον τρόπο ο παραγωγός πληρώνεται για το προϊόν που δίνει στον συνεταιρισμό στην ώρα του και με τους καλύτερους δυνατούς όρους».
Βασίλης Ζαμπούνης